Kukkur ja mäng

juuni 07

Aga äkki …

Kui Kukkur.ee alustas, polnud meil kaugeltki selge, kas kõik läheb nii nagu plaanitud. Täna teame, et täpselt nii nagu plaanitud, pole just väga palju läinud. See ei tähenda, et oleksime ebaõnnestunud, ehkki “mäng” alles käib. Siiski on oluline meenutada, milliseid ebaõnnestumisi kartsime. Seekordses sissekandes toome kolm näidet ettevõtlushirmudest, mida reaalselt õnneks pole juhtunud.

 

Äkki nõuab Kukkur.ee liiga palju aega?

Kui Kukkur.ee lõime, oli kohe selge, et elu tuleb omajagu ümber korraldada. Aga mis saab siis, kui me veebipoe jaoks aega ei leiagi? Kas on mõtet alustada suure projektiga, kui päevatööga seotud kohustused nõuavad suure osa energiast, perest ja muudest hobidest rääkimata? Äkki jääks “oma liistude” juurde?

Kukkur.ee annab “tavapärasele” töökoormusele vähemalt veerandi jagu juurde.

 

Reaalsus on, et eri aegadel nõuab Kukkur.ee üsna erineval määral aega. Kui vaja veebipoodi üles seada või hooldada, kulub aega palju ning unetunnid jäävad lühemaks. Kui on edasimüüjate leidmise ja klientidega otsesuhtluse periood, tuleb samuti aega hoolsalt planeerida. Jah, on ka vastupidist ehk väga vähe panustamist nõudvaid aegu. Kokkuvõttes on keskmist väga raske arvutada, kuid Kukkur.ee annab “tavapärasele” töökoormusele vähemalt veerandi jagu juurde. Seda siis juhul, kui teha veebipoodi n-ö vabast ajast, mitte põhitööna.

 

Kokkuvõttes on see pisut filosoofiline küsimus. Kui tegevus on oluline, nagu Kukkur.ee meile on, siis aega leidub alati. Elu ümber korraldamine selle jaoks on ainult rõõmustav, sest aeg kulub tegevustele, milles näeme kasu. Hirm, et oma ettevõtte jaoks aega ei leia, kaob kiirelt, kui lihtsalt pihta hakata ja avastada, et tegemised haaravad sind mõnusa või lausa väga kiire tempoga.

 

Äkki me ei meeldi kellelegi?

Olgu, teeme Kukkur.ee valmis. Aga äkki see on nõme? Võib-olla kellelegi ei meeldi need rahakotid, mida me müüa proovime?

Üks eelis rahakottide müügi puhul on, et kaup ei lähe halvaks – seda saab müüa nüüd kohe ning mitme aasta möödudes. Lisaks teame, et pole kedagi, kellele Kukkur.ee kraam ei meeldiks. Vähemalt seniste klientide hulgas. Kõik, kes endale Kukru taskusse saanud, on olnud rahul. Proovi järgi – pood on siin.

 

Teiseks, kui tegevuseks ei ole just mingi valdkonna põhjalik raputamine a’la Taxify või AirB’n’B, pole oodata, et ettevõtmine kelleski sügavaid negatiivseid emotsioone põhjustab. Päris sellist hirmu meil muidugi polnudki, ent teekond turule pole kunagi liialt lihtne. Eriti siis, kui suurt müügikogemust varasemast ette näidata pole.

 

Kuidas see mure siis enda jaoks lahendada? Lihtne ja ilmselt juba korratud tõde on – ega ei saagi enne teada, kui pole katsetanud. Nii et proovige teiegi ning ärge seejuures oodake, et ettevõtmine suurtes rahvahulkades kohe väga palju (positiivseid või negatiivseid) tundeid tekitab.

 

Äkki me ei viitsi enam?

Teeksime küll toreda rahakotiäri, aga mis siis, kui jaks saab ruttu otsa?

 

Peab jällegi ütlema, et enne proovimist ei saagi teada, kas tahtmist on piisavalt. Paljud on öelnud, et tahtmine peab olema südames, mitte peas. Lahti selgitatult tähendab see, et peab ikka väga tõsiselt ise uskuma, et just sellist probleemi peab lahendama. Kui lähtud kohe ainult numbritest ja ellujäämisvõimalusest, võib tõesti kõhe tunne hakata. Aga, kui usud ise ja seda oma tegevustega tugevalt välja näitad, leidub ka järgijaid ehk ostjaid. Ja kui on ostjaid, mis siis enam viitsimisest rääkida.

 

Kõik eelnevalt nimetatud küsimused on päris tüüpilised, mis algaja ettevõtja peas tekkida võivad. Kukkur.ee pole siin mingi erand.

Meie otsustasime proovida ning need riskid on tänaseks unustatud. Isegi kui need aeg-ajalt end veel meelde tuletavad, on Kukkur.ee enam kui aasta jooksul meile näidanud, et isegi kui asjad ei lähe planeeritult, edenevad nad ikka, ja pakuvad ägedaid kogemusi, mida teiega jagada.

 

Kukkur.ee loomise blogiseeria eelmised osad leiad siit:

1. Kukkur.ee veebipoe loomise lugu

2. Kukkur.ee sai alguse …

3. Innustus tootearenduseks võib tabada ootamatult

4. Lugu sellest, kuidas tootearendust katsetasime

5. Kes otsib see leiab

6. Mida teha kui probleem on juba lahendatud?

7. Lust ja lillepidu

8. Kukkur.ee tibusammud

9. Kelle taskus on rahakott?

10. Vabadus

11. Viis lapsikut hetke

Rannahooajaks on hea osta veekindel rahakott Stockholm v2!

Leave a Reply

sixteen − five =