Olen saanud ärinänni ehk kingitustena igasugust kraami – akupankasid, termoskruuse, särke, pastakaid … Loetelu on lõputu. Tore, kui mõni neist on päriselt kasutatav, sest paljud ei ole. Aga millise ärinänni puhul Sa mäletad, kellelt ja miks Sa selle said? Mis oli see ettevõte (või erakond)? Polegi meeles, või mis? Kukkur.ee jagab mõne soovituse, kuidas ärinänni meeldejäävamalt jagada.

Mis ärinänniga tavaliselt juhtub?

Kui sa pole just Coca-Cola või FC Barcelona turundusjuht, siis vaevalt, et sinu brändiga särki või salli nõnda hinnatakse, et seda suure uhkusega ja laialdaselt kantakse. Kui trükid jopele oma logo ja loodad, et investor või klient seda suure rõõmuga kasutama hakkab, petad ilmselt iseennast ja oma turunduseelarvet.

Keegi ei taha sinu just hotelli või ülikooli kirjaga pastakat – inimestel on lihtsalt vaja kirjutada.

Pigem maandub bränditud nänn riiulis, kust valitakse riietust maal, metsas ja ehitusel kulutamiseks. Mõni lihtsam meene antakse see mängimiseks lastele, kes selle peagi ära kaotavad. Olgem ausad – keegi ei taha sinu just hotelli või ülikooli kirjaga pastakat – inimestel on lihtsalt vaja kirjutada. Kui sa ei usu, mõtle veelkord sellele, mida ise ärikingitustega tavaliselt teed.

Kas sul ärinänni üldse vaja on?

Muidugi on vahva, kui messil või konverentsil paljud sinu õhupalli või lipuga ringi jooksevad ja su brändile tasuta reklaami teevad. Aga pea meeles – üha rohkem lehvitatakse seda lippu ja õhupalli ka säästlikult mõtlevate inimeste ees, kes näevad järjekordses t-särgis või pastakas ennekõike koormust loodusele ning juhmi turundust.

Ärinänni turust moodustab ca veerandi särgid. Populaarsuselt järgnevad kandekotid, pastakad ja tehnilised vidinad, mis kokku moodustavad pea teise veerandi. Neid kõiki iseloomustab peaaegu olematu hind, mis on tulnud masstootmise ja keskkonnamõju hinnaga. Ehk oleks aeg massist eristuda? Ärge saage valesti aru, ärinänni jagatakse ka edaspidi ja ka sina võid seda teha. Lihtsalt mõtle – ehk leidub ka selles tegevuses võimalus eristuda ja silma paista? Üks võimalus on pakkuda vähem ja erilisematel puhkudel, vähendades nii ka koormust loodusele.

Igaüks meist tahab end erilisena tunda.

Kujutle nüüd järgmist pilti.

Esindad oma ettevõtet järjekordsel konverentsil, otsides müügipartnereid ja investoreid. Oled teinud tublisti eeltööd ja tead, millised kontaktid kindlasti luua tuleb. Ja kui jutud saavad räägitud, annad investorile või müügipartnerile boksist kaasa bränditud pastaka ja särgi? Kohmetu naeratus kingisaaja suul kõneleb sõnatult:

“Kuhu kurat ma selle jama veel toppima pean? Ilmselt jätan hotellituppa.”

Saab ka teisiti

Pilt_9999_5-Edit

Oleme ise brändinud ja isiklikumaks muutnud juba mitmeid Eestis käsitööna tehtud VURLE kaardihoidjaid. Pilk, mis vaatab vastu väärt disaini saanud kolleegilt või partnerilt, on unustamatu. Ning sugugi ei ole vaja logo suurelt kaardihoidja välisküljele pressida. VURLE puhul saab graveerida ka puidust tasku sisse, nii ei ole ärinänni kuvand nii domineeriv ja funktsionaalne toode jõuab kliendi taskusse ikkagi.

Sinu bränd meenub partnerile näiteks iga kord kui ta avab VURLE kaardimakseks või kasutab VURLE avajat lõõgastushetkel. Kõlab ju paremini kui maakodus tolmu koguv jope või vihmavari?

Jah, personaalne või nutikas vajab natuke rohkem läbi mõtlemist, aga päris kindlasti teed silmad ette kuttidele kõrvalboksist. Väga võimalik, et teed teene oma turunduseelarvele. Küsi täpsemat pakkumist info@kukkur.ee!

Mis see VURLE kaardihoidja on?

VURLE kaardihoidja on Eesti disainiauhinna Bruno nominent 2018. aastal ja auväärsel kohal Eesti disaini aastaraamatus.

VURLE on ootamatult osav mitme ameti peale, mis su elus igapäevaselt lahendust vajavad. Kaardihoidja roostevabast terasest metallosa mahutab 7-8 kaarti. Samal ajal hoiab puidust tasku sinu saladusi – olgu selleks sularaha (kuni 50 EUR kupüür), võti, sõrmus, perepilt või muu pisem nipsasjake. Pikema jutu VURLE väärtuste kohta leiad Kukkur.ee blogist.

Leave a Reply

5 × 5 =